باشگاه مشتریان دارای امکانات فراوانی است. یکی از آن ها قابلیت ارتقاء و بروز رسانی باشگاه می باشد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر از خلاقیت خود استفاده کنید؟ خلاقیت می تواند باشگاه مشتریان کسب و کار شما را متحول کند.

باشگاه مشتریان

نقش خلاقیت در باشگاه مشتریان

داشتن یک باشگاه مشتریان خلاق نه تنها موجب مراجعه مجدد مشتریان و وفادارساز می شود بلکه می تواند آن ها را سورپرایز کند. چرا سورپرایز کردن مهم است؟ برای این که تأثیر گذار است. هیچ چیز لذت بخش تر از سورپرایز شدن نیست. اگر دقت کرده باشید تمام آثار هنری یا ادبی یا هر کاری که انجام می شود و بسیار محبوب است، شاخصه سورپرایز کردن را خوب اجرا کرده است.

به یک سیستم مبتنی بر پاداش قناعت نکنید. پاداش شاید تا مدتی مشتری را وفادار نگه دارد. ولی مشتریان هر از گاهی نیاز به یک شوک لذت بخش دارند. بنابراین اگر بقای باشگاه مشتریان شما برایتان اهمیت دارد باشگاه خود را به یک باشگاه مشتریان خلاقانه تبدیل کنید.

مشتریان باشگاه مشتریان خود را مشتاق نگه دارید

مشتریان وفادار به باشگاه مشتریان وقتی بیشتر در برنامه های شما شرکت می کنند و اشتیاق نشان می دهند که خلاقیت را با باشگاه مشتریان خلاقانه شما تجربه کنند. قرار نیست کارهای بزرگی انجام دهید. به تمام جزئیات برنامه های باشگاه مشتریان خود فکر کنید. ولی در فکر کردن زیاده روی نکنید. زمانی که فکر کردن شروع می شود تحلیل تدریجی خلاقیت نیز شروع می شود.

فقط مشتریان شما باید همیشه اشتیاق حضور در فروشگاه شما و برنامه های باشگاه مشتریان شما را داشته باشند. مثلاً هر چند ماهی یک بار با یک قرعه کشی خلاقانه اشتیاق مشتریان خود را بالا نگه دارید.

 

چنان مشتریان را سورپرایز کنید که مدام در مورد باشگاه مشتریان شما صحبت کنند

این موضوع اهمیت زیادی دارد. بعضی ها وقتی حضور مشتریان را کم رنگ می بینند دلسرد می شوند. با این که تمام برنامه های باشگاه مشتریان را به خوبی و درست انجام داده اند دلیل سرد شدن ارتباط با مشتریان را نمی توانند درک کنند.

خیلی ساده است. باشگاه مشتریان شما هر چقدر هم جذاب باشد بالاخره یک روزی ممکن است برای عده ای تکراری به نظر برسد. بنابراین نیاز دارید هر از گاهی یک شوک به مشتریان خود بدهید.

از طرف دیگر، خودتان را جای مشتریان وفادار خود بگذارید. با این که آن ها به باشگاه مشتریان کسب و کار شما وفادار هستند، ولی تمام کار و زندگی آن ها باشگاه مشتریان شما نیست. آن ها مسائل و امورات دیگری نیز دارند. بنابراین با خلاقیت خود کاری کنید که مشتریان از مراجعه و آمدن به سوی باشگاه مشتریان شما لذت ببرند.

فقط در این صورت است که در زندگی خود شما هم سهم دارید. بدین طریق آن ها با دیگران مدام از باشگاه مشتریان شما صحبت می کنند. از این راه هم بقای باشگاه مشتریان خود را تضمین می کنید و مشتریان همیشه به یاد شما خواهند بود.

انسجام باشگاه مشتریان خود را حفظ کنید

باشگاه مشتریان باید باعث انسجام در کسب و کار شما شود. بنابراین عناصر برندینگ را فراموش نکنید. باشگاه مشتریان یک برنامه تظاهری نیست. خلاقیت به خرج دهید و حتی شده ظاهر محل کسب و کار خود را با باشگاه مشتریان خود هماهنگ کنید.

با ایجاد یک هارمونی زیبا انسجام باشگاه مشتریان خلاقانه خود را حفظ کنید. مثلاً اگر فست فود دارید سعی کنید با خلاقیت فضای محل کسب خود را طوری طراحی کنید که مشتریان شما با دیدن آن گرسنه شوند نه این که توی ذوق شان بخورد.

راهکارهای خلاقانه برای ارتقاء باشگاه مشتریان و سورپرایز کردن مشتریان

حالا که می دانید خلاقیت چه نقش مهمی را در بقای باشگاه مشتریان شما ایفا می کند از راه کارهای زیر استفاده کنید/

  • نام باشگاه مشتریان خود را با محصول یا خدمات خود هماهنگ کنید
  • برای برنامه امتیازدهی خود نام مناسب و خلاقانه انتخاب کنید
  • برای طراحی، ارتقاء و اجرای برنامه های سورپرایز کننده از قوه تخیل خود استفاده کنید. ریسک کنید و محافظه کارانه از برنامه های کلیشه ای استفاده نکنید
  • برای اهدای پاداش ها و هدیه ها به مشتریان خود از شیوه های خلاقانه استفاده کنید. مثلاً یک محصول غیر قابل پیش بینی را به منزل وی پست کنید.
  • هدیه ها و پاداش های شما باید با خلاقیت انتخاب شود. نباید این هدیه هایی که الآن در نظر گرفته اید با یک سال پیش یکی باشد و هیچ تفاوتی نداشته باشد.
  • به مشتریان خود راه های پیشرفت و کسب امتیازهای بیشتر را نشان دهید و آن ها وادار به فعالیت با اشتیاق کامل کنید

و این که:

خلاق باشید.

 

 

منبع : باشگاه مشتریان

بهترین باشگاه مشتریان

 

باشگاه مشتریان خود را چنان ارتقاء دهید که همه سورپرایز شوند

بهترین اپلیکیشن باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان و مهمترین ویژگی آن

مشتریان ,باشگاه ,یک ,ها ,خلاقیت ,های ,باشگاه مشتریان ,مشتریان خود ,مشتریان شما ,خود را ,آن ها ,بقای باشگاه مشتریان ,باشگاه مشتریان خلاقانه ,انسجام باشگاه مشتریان

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید بک لینک فروشگاه مای دکوری اعترافات یک درخت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در تصفیه خانه آب روانشناسی به زبان یک دانشجو ارشد متین ربیعی هیچ اندر هیچ شرکت تولیدی صنعتی پزشکی توان جم فروشگاه سازفروش